Blog

Verbeter 3D Art met AI

Er is veel discussie over AI kunst. Met behulp van een AI programma kun je plaatjes maken door tekst (prompts) in te voeren. Het resultaat is meestal verrassend, maar je hebt geen controle over hoe het plaatje eruit gaat zien.
Met 3D Art programma’s zoals Daz3D heb je dat wel.
Afbeeldingen gemaakt met een 3D Art programma worden vaak verbeterd met behulp van foto bewerking programma’s zoals Photoshop, maar dat kan ook met AI. Hieronder staan twee voorbeelden van een verbeterde 3D Art afbeelding met behulp van AI.

Enhancement of 3D Art images with AI
There is a lot of discussion about AI Art. With the help of an AI program you can create images by entering text (prompts). The result is usually surprising, but you have no control over how the image exactly will look like.
With 3D Art programs such as Daz3D you do have that.
Images created with a 3D Art program are often enhanced with the help of photo editing programs such as Photoshop, but it can also be done with AI. Below are two examples of an enhanced 3D Art image using AI.

Links 3D Art Image Rechts 3D Art Image verbeterd met behulp van AI
Left 3D Art Image Right 3D Art Image enhanced using AI

Links 3D Art Image Rechts 3D Art Image verbeterd met behulp van AI
Left 3D Art Image Right 3D Art Image enhanced using AI

3D Art maken / Making 3D Art

3D Art kan gemaakt worden met behulp van een 3D programma zoals Daz3D. In deze programma’s kun je objecten en modellen plaatsen, die je zelf gemaakt hebt met een programma zoals Blender, of gebruik maken van bestaande 3D objecten. Je maakt als het ware een scene waarbij je een camera standpunt maakt en de verlichting van de scene verzorgt.
Je kunt dan vanuit verschillende hoeken de scene “fotograferen” en vervolgens daarvan een 2D afbeelding maken (renderen).

De volgende video geeft hiervan een idee.


3D Art can be created using a 3D program such as Daz3D. In these programs you can place objects and models that you have created yourself with a program such as Blender or use existing 3D objects. Next you create a scene by making a camera position and providing the lighting for the scene.
Finally you can “photograph” the scene from different angles and then create a 2D image from it (rendering).

De eerste 3D-kunstenaars moesten hun modellen niet alleen individueel boetseren, optuigen envan een textuur voorzien, maar moesten ook allerlei technische problemen oplossen, zoals botsingen en mapping, voordat ze konden renderen.

The first 3D artists had to individually sculpt, rig, and texture their models, they also had to deal with all sorts of technical issues like collision and mapping before getting to rendering.

Info Daz3:  Daz 3D – 3D Models and 3D Software | Daz 3D
Info Blender: blender.org – Home of the Blender project